Friday, February 17, 2012

CINTA YAHOO!Ep.3

Perkenalan mereka kini hampir 5 bulan.Suka dan duka dikongsi bersama.Senda gurau melatari hubungan yang dibina.Hanif Shauqi telah kembali ke Mesir kerana keadaan disana telah pulih.Pada mulanya Aleeya Sofea agak sedih kerana dia merasakan Shauqi tidak akan mempunyai waktu untuknya lagi kerana telah kembali menyambung pengajiannya.Sedih kerana hatinya telah terpaut pada lelaki yang telah mewarnai hidupnya kini.Lelaki itu telah mengajarnya banyak perkara yang dia tidak tahu.Lelaki yang sentiasa disisinya di saat dia dilanda kesedihan,yang memujuknya supaya sentiasa sabar dengan ujian Allah.Namun,kerisauan itu diubati apabila Shauqi tetap menghantar khabar kepadanya melalui yahoo! messenger seperti biasa hinggalah Shauqi membawa satu khabar duka kepadanya.


Hanif_shauqi: Assalamualaikum Aleeya Sofea.Awak ape khabar?
Aleeya_Sofea: Waalaikumussalam..Alhamdulillah,saya sihat.Camne studi?ok tak?
Hanif_shauqi:Alhamdulillah,saya sihat jugak.Studi ok je. Sofea..saya nak bagitau awak sesuatu ni.Saya harap awak dapat terima dengan hati terbuka.
Aleeya merasakan sesuatu yang berbeza dalam perbualan mereka pada kali ini.”Apa yang dia hendak bagitau aku?Macam penting je”gumamnya.Pantas jemarinya membalas chat Shauqi.
Aleeya_Sofea:Erm..ape yang awak nak bagitau saya?InsyaAllah..saya sedia mendengarnya.
 Hanif_shauqi:First of all,saya nak mintak maaf banyak2.. Sofea..ape pendapat awak tentang hubungan kita?
Aleeya_Sofea: erh... macam awak kata dalam chat dulu yang kita ni kan 'kawan'... tak lebih daripada tu... tp, special sket... tiada couple-couple mcm org lain... declare pun tak kan?Jadi..kawan je la.
Hanif_shauqi: hurm.. ni opinion je la - antara lelaki dan perempuan yg bukan mahram, tiada perhubungan yang lebih akrab melainkan hubungan suami isteri shj... yg lain2.. atas alasan apa skalipun ia tak patut diterima.
Aleeya Sofea tersentak.Tertampar keras juga rasanya.Dia menanti ayat seterusnya dari Shauqi.
Hanif_shauqi: saya rasa kita harus stop... stop untuk berpisah... sbb saya sedar yg semua ini adalah salah dan juga keliru..demi menjaga diri...& sama-sama untuk kembali harungi hidup dalam redha Ilahi... sorry... sorry byk2 untuk segala apa yang telah kita buat...dan ada satu perkara lagi yang saya hendak bagitau awak,.dan saya betul2 nak mintak maaf sbb apa yang akan saya bagitau ni akan melukakan hati awak..
Aleeya_Sofea: Ape dia?
Hanif_shauqi: Baru-baru ni ibu saya ada menyatakan hasratnya untuk menyatukan saya dengan anak kenalannya.Saya masih belum mampu untuk membuat keputusan sebab saya masih belajar,saya nak hantar ibu ayah pergi Mekah dulu,nak tengok adik2 saya berjaya..Maafkan saya Sofea

Perlahan-lahan air mata Aleeya Sofea gugur membasahi pipinya..”Ya Allah..aku tak tahu apa yang harus aku lakukan..Bantu aku ya Allah..”Hatinya walang.. Malam itu Aleeya bertahajud. Bermunasabah dan merenungi segala dosa-dosanya. Bagaimana kata-kata Shauqi yang mencairkan hatinya, dan bagaimana dia asyik melayari keindahan ketika berhubungan dengan Shauqi. Dia senang begitu, bermunajat sendirian dan mengadu pada Allah. Biasanya pada malam-malam begitu masanya dihabiskan dengan ber”chat” dengan Shauqi hingga lewat pagi. Namun malam itu dia selesa menutup laptopnya dan menyerahkan dirinya pada Allah. Malam itu juga dia harus membuat keputusan..


No comments:

Post a Comment