Monday, June 13, 2011

Wanita cantik dan lemah lembut..

Bangun2 tdo je terus kepala otak memikirkan tentang hal ni..dah lama nak luahkan tapi asyik tertangguh ja..;-)

satu ketika dulu..nak wat flashback jap..seorang brader pernah cakap aku ni jalan ganas nak mampos..waa..kasaq tu kowt..pernah seseorang tegur "awak ni x boleh duk diam2 ke..?" pernah juga kengkawan aku bagitau..ko ni alim tapi jalan..mak aih..hahaha..semuanya membuatkan aku tersenyum je..nothing to say la masa tu.. ;-)

ada sorang kawan aku bercerita..izah..dia ni baik,cantik,lemah lembut,sopan je..memang terbaekkk la hmm..masa tu tacing macing pun duk mengendeng la..ye la aku sedar aku xde la lawa sangat,comel je skit..nak angkat bakul jugak ,kasar plak tu..jauh beza ngan ape yang dia cakap tentang orang tu..


aku dan lemah lembut?biar betul..bila pikir-pikir balik...aku ni bukanlah perempuan yang begitu lemah lembut,ala2 gadis melayu terakhir..sifat aku yang agak kasar ni memang begini..yang tak peramah pada awal perkenalan membuatkan aku sering dicop sombong..takpelah,aku takkan buat pengecaman pun terhadap orang-orang berkenaan.Kata orang,wanita lemah lembut ni bonus la buat lelaki2.Ye la..sapa la nak isteri yang kasaq..tapi kalau dapat jugak,terima je la seadanya.InsyaAllah,dengan didikan yang sempurna..kasar pun boleh jadik lembut..

Betul ke ciri2 wanita yang lemah lembut,kena ada tisu sepanjang masa..wehh..aku ni xdak masa la nak selitkan tisu dalam beg aku.Tisu pun slalu mintak kat member2 aku,tu pun ada tym2 dia gak..hehehe aku ni nak yang free je..opss..muehehehe bila tengok kawan2 aku yang lain..ahaiii..lembutnya depa,.tengok aku balik..ketawa cam nak pecah bilik,.fuhh..rasa rendah diri sering menyapa.Kadang2 aku ckp,bila la aku nak jadi cam dia tu..hmm

TAPIIIII

Aku hanya ingin menjadi diri aku sendiri.Izah yang percaya dengan gerak hatinya.Aku bukannya tak usaha nak jadik lembut tapi keadaan kadang2 menjadi halangan.Aku tak boleh lembut sepanjang masa.That's not me.Bagi aku,adakalanya kita perlu tunjukkan kekasaran yang kena pada tempatnya.Bukan untuk tunjuk kuat ke apa,cuma tak mahu ditindas dan tergolong dalam golongan orang yang lemah sehingga tak mampu pertahankan diri.Contohilah srikandi2 pada zaman nabi dulu..progresif,beriman dan berilmu..

~belajar untuk menguruskan emosi~

psstt..anak sedara aku dah bangun..kena stop dulu.Practical as a babysitter for a month.Pray for me..baiiii

No comments:

Post a Comment