Friday, May 25, 2012

Pesanan buat Aku dan Kamu..


“...Ingin kukongsikan tatapan ini untuk hatiku dan hati saudaraku fillah..” mukmin itu jiwanya damai, tak mudah tergoncang oleh ujian. Baginya ujian sebagai TARBIAH dari ALLAH, tanda kasih sayangNya, jua penghapus dosa...dan kata seorang saudaraku: “bersabarlah , bukan usahamu itu sia2, Cuma kemenangan yang lewat tiba” Ku doakan Allah sudi kekalkan kita diatas jalanNYa untuk selamanya, dan mengurniakan kejayaan dunia dan akhirat. Satu sahaja hasrat, ingin ke SYURGA bersamamu, saudaraku fillah....”


~>> Saat kita MENGETAHUI dia bukan jodoh kita..jika ternyata bukan, JAUHKAN kami dengan hati-hati..JARAKKAN kami tanpa merasa tersakiti, PISAHKAN dan bantu kami menemukan PENGGANTI..

Biar hati yang satu itu RETAK menjadi dua untuk seketika kerana apabila sudah sampai jodohmu, DUA HATI akan bertemu dan MENJADI SATU..sehati, sejiwa, seiman dan seakidah.

InsyaAllah, semuanya kerana Allah..

Mencintai Sseorang itu adalah hak kita, namun memiliki sseorang yang kita cintai tanpa ikatan rasmi itu bukan hak kita. cINTA itu milik ALLAH..Jangan pernah takut melepaskan ssuatu yang belum berhak kita miliki, dia pasti akan kembali, jika Allah mnjadikan ia untuk kau miliki, atau Allah akan mngganti, dengan yang jauh lebih baik dari yang sekarang kita cintai. Jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang BUKAN menjadi hak kita. Jangan kau kutip lagi serpihan kaca. Sabarlah hingga kau temukan permata.

No comments:

Post a Comment