Friday, May 4, 2012

Mahligai Bahagia..




cemburu benar hati 

mendengar perkhabaran gembira 
binaan rumah tangga 

syukur, alhamdulillah
Allah telah permudahkan urusan mereka.

mungkin giliranku
masih belum tiba,
kerana Allah tahu 
aku belum sesuai untuk itu

banyak perlu ku perbaiki. 

sabarkan hati ini
teguhkan iman ini
terkadang aku rindu..
pada seseorang yg tidak ku tahu

izinkan aku berteman
seseorang yg halal bagiku..

jika belum waktunya,
aku mohon dengan sangat...
Kau perkukuhkan imanku..
agar tidak mencari 
yang mengundang murkaMu

ya Allah
jangan biar hati ini mencemburui
sebaliknya ya Rahim
campakkan kesungguhan padaku
untuk lebih mencintaiMu..

biar aku menikmati
benar saat berdua-duan denganMu...

jika takdirnya tiada jodoh buatku di dunia,
cukuplah Engkau menjadi cintaku selamaNya.
dulu,kini,selamanya...

tertarik dengan satu kisah  pada zaman Rasulullah: KLIK SINI

No comments:

Post a Comment