Monday, May 14, 2012

Nota Hati..



Aku sedang mencari tenang, di sudut kasih sayang dan nikmat Allah (SWT)yang sekian banyak aku harapkan. Ya Allah (SWT), taubatku ini sering kumungkiri, janjiku untuk taat hanya pada-Mu sudah semakin teruji. Apakah ini petanda bahawa aku bukan hamba-Mu yang Engkau kasihi. Rugi andai benar, ya Allah (SWT). Aku merayu janganlah tinggalkan diriku sendirian menghadapi ujian dunia ini. indahnya banyak, tetapi semuanya membutakan mata hatiku.
Jika ini bukan yang terbaik, jauhkannya dariku agar aku bisa tenang dengan pilihan-Mu. Aku tidak tahu bagaimana caranya lagi, satu demi satu imanku tercalar.
Allahu Rabbi,
Aku punya pinta
Jika satu saat Kau izinkan cinta itu dihatiku
Biarlah cinta itu cinta yang mengukuhkan cintaku pada-Mu
Jangan tinggalkan aku sendirian mengembara menuju-Mu
Kerana aku pastinya nanti tewas
Allahu Rabbi
Aku punya harapan
Andai syurga itu buat insan yang taat
Jadikanlah aku hamba-Mu yang taat
Agar dapatku bersama insan-insan yang selalu berbahagia
Allahu Rabbi
Aku punya impian
Jika satu hari Kau izinkan untukku mendapat nikmat
Jadikan nikmat melihat wajah-Mu di akhirat
Merupakan nikmat yang terbesar dalam kehidupanku
Allahu Rabbi
Ambillah hatiku
Dan jika Engkau ingin berikan kepada manusia
Jangan lepaskan aku
Kerana aku tidak mampu mencintai manusia tanpa sandaran cinta-Mu
p/s : kesilapan semalam adalah pengajaran hari ini..
       teruskan tersenyum!!

No comments:

Post a Comment