Tuesday, September 20, 2011

kesempurnaan kita..

semalam..masa balik dari mall,aku ternampak sorang budak junior ni..mula2 aku tengok biasa ja tapi bila aku tengok kali kedua..Ya Allah..tiba2 rasa sebak sebab budak tu tidak sempurna fizikalnya..ada sedikit kecacatan pada wajahnya..apa yang aku kagum adalah kekuatan semangat yang ada pada budak tu..Sem ni aku banyak jumpa orang yang kurang bernasib baik daripada aku..tapi cam aku ckp tadi la,kekuatan semangat insan2 istimewa ni membuatkan aku kagum dan insaf..Terfikir seketika..bersyukurkah kita yang dilahirkan sempurna di mata manusia ni??kadang2 kita termasuk aku lupa seketika nikmat yang Allah bagik kat kita selama ni..hmm..apapun,jadikanlah apa yang kita lalui sepanjang hidup ni sebagai iktibar untuk menjadikan hidup kita lebih bermakna di akhirat kelak.. :-)

No comments:

Post a Comment